Buss 764

Jag fick ett starkt behov av att ta buss 764 hem ikväll. Jag vet inte varför. Även om jag skulle få vänta en kvart på den så skulle jag ta den. Till och med när både spårvagn 4, linje 760 och 19 gick inom tio minuter så kände jag bara för att ta buss 764. Vad är det med denna linje tänkte jag då? Det har alltid varit min favorit av alla bussturer. Kanske för att den stannar vid storgatan som är mycket närmre än mölndals centrum, kanske för att jag känner att vägen är trygg eller kanske för att jag kan stöta på någon jag känner på bussen eller någon jag inte sett på länge. Det gjorde jag ikväll. Men honom kände jag inte, utan snarare kände igen. Han kollade på mig. Sen gick han också på buss 764 och satte sig på sätena brevid.

”Vilken buss är det här?” Frågade han mig efter ett tag. Gosh, varför vet han inte vilken buss han kliver på!?, tänkte jag då. Men jag svarade honom ändå snällt att det var buss 764 som han satt på, och att den svängde ner längs prinsgatan när han frågade om den fortsatte upp mot masthugget. Men vafan, eller, han kanske är turist!? Men det var han uppenbarligen inte. Vi fortsatte prata och han frågade mig om jag pluggade vilket jag inte gör. Då slog det mig att jag sett honom på tåget ibland. På tåget ifrån Mellerud, och att han alltid hoppade på vid Trollhättan, så var det ja. Och det stämde, för han sa att han jobbade på saab i trollhättan men bodde i Majorna. Fick aldrig hans namn och nu funderar på hur jag ska stalka upp den här människan? Han var ju snygg. Annars hade jag aldrig vetat vart jag sett honom. Han såg ut att vara en man med erfarenheter. Muskulös och snygg. Fräsch också, sen sa han att han pluggade på HDK (också) vilket gjorde mig lite rädd. Men vafan.

 

Han gick av vid prinsgatan och sa åt mig att ha det bra. Om jag känner den här staden rätt kommer jag antagligen att stöta på människan någon mer gång när tiden är inne.

 

Jag funderar på om min starka känsla för buss 764 hade något med honom att göra. Känns nästan så, men jag vet inte. Kan ju vara kvällens tre öl som förstärker känslan. Hur som helst är det en bra känsla och det känns bra att en snygg kille för en gångs skull tagit kontakt med mig och att det var på min favoritbuss för den delen.

 

Buss och godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0