Mysteriet med BC-Voice (och min lön)


Imorgon är det lönedag. En väldigt bra dag, om man får nu får lön. Det får inte jag och det fick jag inte ens när jag arbetade som telefonförsäljare på BC-voice. Ett mycket litet företag som bara gav en betalt per sålt abonnemang vilket jag inte fick för de tre jag sålde under en månads tid. Jag har förståss försökt ringa min chef om varför hon inte gett mig betalt, men inte fan får jag några svar. Inte på något av hennes nummer. Så jag skickar ett mail, inget svar då heller och nu har jag skickat samma mail till hennes hotmailadress också. Inget svar änsålänge.

Jag funderar på vad som har hänt. Jag kollade upp företagets namn på allabolag.se där man kan se att de varken har gått med vinst eller förlust. Allt ligger på noll. NOLL NOLL NOLL!!!

Härom veckan gick jag förbi min gamla arbetsplats då jag delar ut morgontidningar på samma gata. Där fick jag se en lapp på dörren där det stod att lokalen behövde hyras ut. Vad fan har hänt undrar jag då? Kan ett företag gå i konkurs bara sådär?

Jag ringde till arbetsförmedlingen angående detta. Självklart har de inget med detta att göra, för det har de aldrig med nåt. Även om jag hittade BC-voice anonsen via arbetsfömedlingen.se. Mannen jag pratade med tyckte i alla fall att jag skulle kontakta kronofogden som kunde kolla om de hade konkursat. Det ska jag göra. Imorn.

Men nu ska jag lyssna på iron & wine


Kommentarer
Postat av: Mattias Pleijel

Hej Matilda. Jag skulle gärna prata med dig om dina erfarenheter av det här företaget. Hör av dig via mejl om du har lust.



/Mattias.

Reporter, Sveriges Radio

2011-08-10 @ 14:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0