Varför just söndagen?



Jag, Anna och en tystlåten man sitter hemma hos Anna och filosoferar. Vi kommer in på ämnet söndagsångest och då kommer frågan upp, varför skapade Gud söndagen? Söndag, som är den mest ångestladdade dagen av alla, och syftet Gud hade med denna dag var att man skulle koppla av. Men har vi någonsin kopplat av på riktigt en söndag utan att påminnas om att man har en hel arbetsvecka framför sig?  - Inte jag i alla fall. Hade han skapat två lördagar i hade jag nog varit kristen på heltid och kanske bett en bön ibland.

 

Vi kom fram till att söndagen inte börjar förän man vaknar på söndagsmorgonen och därför skulle den alldrig börja om man inte gick och la sig på lördagskvällen. Därför hade man fått sig en dubbel lördag.

 

För övrigt lär jag leva på den här helgen ett tag. Kanske hela året, eller resten av mitt liv då det var ganska svårslaget med tanke på kompotten av att jag stötte på mannen med hatten en tredje gång, fick en dejt med Clara, två utgångar och två fyllor av bubblande öl och vin och sist men inte minst mötet med vår nya bandmedlem José.


Kommentarer
Postat av: Martina

Söndag är väl banne mig inte ångest laddad!!!??? Måndagar, där kan vi snacka ångest. ARRRGGGHHHH! Söndagar är vilodagen, dagen att dega på. Ingen pngest för bakis för det! Kul med ny band medlem för er, ser i fram emot första giget!



Puss på dig

2010-03-23 @ 10:59:21
Postat av: Matilda

Men på måndagen är man i alla fall en dag längre fram till helgen.

Söndag och måndag kunde nästan vart samma dag. Men man kan ju fråga sig varför gud skapade måndagen också. Han fick ju till alldeles för många onödiga dagar helt enkelt.



Ja, det ska bli jättekul! Han kommer vara grym på triangel!

2010-03-23 @ 11:50:22
URL: http://matuld.blogg.se/mysteriet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0